Studenti Gymnázia Kojetín ohromili svou kreativitou a marketingovými schopnostmi

Studenti Gymnázia Kojetín opět potvrdili, že jsou nejen výbornými žáky, ale také talentovanými podnikateli a umělci. Studentská firma AquaPoint, která vznikla v rámci výuky předmětu podnikání, dosáhla významného úspěchu v krajském kole soutěže JA Czech TOP LOGO.

Studentská firma AquaPoint se zúčastnila soutěže JA Czech TOP LOGO probíhající letos již po páté. Soutěž, zaměřená na rozvoj kreativity a podnikavosti studentů, vyžaduje od účastníků vytvoření působivého a výstižného loga a krátkého reklamního videa pro svůj produkt, přičemž logo tvořilo 40 % z celkového hodnocení a promo video 60 %.

Dne 23. ledna 2025 se tedy čtyři zástupci studentské firmy AquaPoint sešli v Olomouci na Krajském úřadě, kde se setkali tři nejúspěšnější firmy z Olomouckého kraje. Zde obhájili svou nominaci a stali se tak vítězi této soutěže. Vítězství v krajském kole znamená pro studenty postup do národního finále, které se uskuteční 6. února 2025 v Praze. Celé Gymnázium Kojetín bude svým reprezentantům držet palce a věří, že se jim podaří zopakovat úspěch i na celostátní úrovni.

„Naším cílem bylo vytvořit logo tak, aby bylo na první pohled jasné, čím se naše firma zabývá. Skládá se ze dvou symbolů, červeného bodu mapy, která svým hrotem ukazuje na vodní kapku. To přesně vyjadřuje náplň naší práce – ukazujeme na vodu. Logo je tak osově souměrné a tvoří dojem, že se bod odráží ve vodní hladině. Naši zákazníci si budou moci pomocí QR kódu na lahvi zobrazit mapu vodních zdrojů. Logo vznikalo tradiční cestou na papíře. Finální náčrt byl následně v programu Adobe Illustrator překreslen do vektorové grafiky.

Součástí zadaného úkolu bylo i natočit reklamní video v rozsahu maximálně třiceti sekund. Bylo důležité to natočit tak, abychom potencionálního zákazníka oslovili během prvních pěti sekund. Jako natáčecí lokalitu jsme zvolili okolí Skalky, kde jsme využili zdejší vodní pramen. Video bylo poté sestříhané pomocí programu DaVinci Resolve.

Během plnění stanoveného zadání jsme využili všechny členy našeho týmu, protože vyžadovalo mnoho znalostí a schopností z různých oborů. Účast v soutěži nás mnoho naučila a posunula v úrovni našich dovedností. Těšíme se, až budeme moci naši firmu, školu i kraj reprezentovat v národním kole v Praze.“

Aleš Krchňák (ředitel studentské firmy AquaPoint)